Πέμπτη, 16 Μαΐου 2024
Τεχνολογία 15 Μαρτίου 2023

Σε δυναμική αναπτυξιακή πορεία ο κινεζικός όμιλος Trip.com

Σε δυναμική αναπτυξιακή πορεία ο κινεζικός όμιλος Trip.com Σε δυναμική αναπτυξιακή πορεία ο κινεζικός όμιλος Trip.com Σε δυναμική αναπτυξιακή πορεία ο κινεζικός όμιλος Trip.com
Rate this item
(0 votes)

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Πριν από την πανδημία, ο Trip.com θεωρούνταν ο μεγάλος παγκόσμιος αμφισβητίας της Expedia και της Booking.com.

Τώρα η Κίνα έχει ανοίξει τα σύνορα της ο όμιλος με έδρα τη Σαγκάη, στον οποίο ανήκει και η Skyscanner, θέλει να αναπτυχθεί ξανά δυναμικά στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Η κινεζική ταξιδιωτική εταιρεία Trip.com αναμένει ότι τα ταξίδια στο εξωτερικό θα επανέλθουν δυναμικά μετά το τέλος των περιορισμών της πανδημίας.

«Φέτος, η χωρητικότητα πτήσεων εξακολουθεί να είναι το σημείο συμφόρησης, αλλά μέχρι το 2024 θα μπορούσαμε να ξεπεράσουμε τα προ πανδημίας επίπεδα», δήλωσε ο Ray Chen, ανώτερος αντιπρόεδρος του ομίλου Trip.com.

Η ζήτηση στην Κίνα είναι υψηλή, αλλά επί του παρόντος η προσφορά πτήσεων στο εξωτερικό είναι μόνο 15-20% των επιπέδων του 2019, οδηγώντας σε υψηλές τιμές.

«Το ήμισυ της χωρητικότητας πριν από την πανδημία θα μπορούσε να επιτευχθεί μέχρι τα μέσα του έτους και περίπου το 85% μέχρι το τέλος του έτους», προβλέπει ο Ray Chen.

Η Κίνα ήταν ήδη μια από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές αγορές παγκοσμίως πριν από την πανδημία.

Ποιες αγορές ανακάμπτουν ταχύτερα

Η Trip.com ανακάμπτει ταχύτερα από την αγορά και ήδη έχει καταγράψει αύξηση 40% στις κρατήσεις για ταξίδια στο εξωτερικό.

Προς το παρόν, τα ταξίδια σε ασιατικούς προορισμούς όπως η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία και το Μπαλί είναι τα πιο δημοφιλή, αλλά υπάρχει επίσης μεγάλη ζήτηση για την Ευρώπη.

Αλλά και οι διεθνείς επιχειρήσεις ανεβαίνουν σημαντικά. Εκτός από το εμπορικό σήμα Trip.com, το οποίο δραστηριοποιείται σε 39 χώρες, άλλες εταιρείες όπως η Skycanner ή ο πάροχος πύλης πτήσεων Travix, που εξαγοράστηκε από την BCD πριν από τρία χρόνια, με μάρκες όπως Cheaptickets ή Οι Flugladen, συμβάλλουν σε αυτό.

Οι μάρκες Ctrip και Qunar στην Κίνα

Στο εσωτερικό, η εταιρεία βασίζεται στις μάρκες Ctrip και Qunar. Η Ctrip είναι η μάρκα για ταξίδια μάλλον υψηλότερης αξίας.

Η επωνυμία Qunar, η οποία ιδρύθηκε κάποτε από την κινεζική ομόλογη της Google Baidu και μπήκε στην ομπρέλα της Ctrip το 2015 μέσω ανταλλαγής μετοχών, είναι πιο δημοφιλής στους νέους και στους παραθεριστές που γνωρίζουν τις τιμές.

Οι κύριοι ανταγωνιστές

Αν και δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για τα μερίδια αγοράς, αλλά μεταξύ των ειδικών το Trip.com θεωρείται ο ηγέτης της αγοράς στην Κίνα.

Στους κύριους ανταγωνιστές, είναι η Meituan για κρατήσεις ξενοδοχείων και τη θυγατρική της Alibaba Fliggy για πτήσεις.

Η Booking Holding, η μητρική εταιρεία της Booking.com, είχε επίσης προσωρινό μερίδιο στη Meituan.
Η Trip.com με τη σειρά της συνεργάζεται με την Booking.com και την αδελφή της πύλη Agoda για το περιεχόμενο ξενοδοχείων και χρησιμοποιεί κυρίως τη διεθνή προσφορά τους.

Η Booking.com με τη σειρά της έχει πρόσβαση στα κινεζικά ξενοδοχεία στην πλατφόρμα του Trip.com.

6000 καταστήματα franchise στην Κίνα

Στην Κίνα, ο όμιλος πωλεί κυρίως διαδικτυακά, δηλαδή κυρίως μέσω smartphone μέσω εφαρμογών και κοινωνικών δικτύων όπως το Wechat.
Παράλληλα διαθέτει επίσης ένα δίκτυο περίπου 6000 ταξιδιωτικών καταστημάτων που λειτουργούν ως franchise.

Πριν από την πανδημία, ωστόσο, το δίκτυο αυτών των μικρών κυρίως καταστημάτων ήταν πολύ μεγαλύτερο.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Κίνας, που είναι εισηγμένος στα χρηματιστήρια στη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ, κράτησε το κεφάλι του πάνω από το νερό με ισχυρό εσωτερικό τουρισμό.

Ως εκ τούτου, το 2022, ο όμιλος επέστρεψε στο μαύρο με καθαρό κέρδος 189 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο τα έσοδα – κυρίως έσοδα από προμήθειες και διαφημίσεις – εξακολουθούσαν να είναι 43% χαμηλότερα από το 2019 στα 2,7 δις ευρώ.

Συγκριτικά, οι δύο παγκόσμιοι ανταγωνιστές Booking Holdings και Expedia Group πέτυχαν ήδη υψηλότερα έσοδα το 2022 από ό,τι το 2019, που ισοδυναμούν με 16 δις ευρώ και 11 δις ευρώ αντίστοιχα.

Επομένως, το Trip.com έχει ακόμη δρόμο να διανύσει για να καλύψει τη διαφορά με τους δύο παγκόσμιους παίκτες.

Ωστόσο, με την πρόβλεψη ότι ο πληθυσμός της Κίνας των 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων και η αυξανόμενη μεσαία τάξη της θα αντικαταστήσουν τελικά τις ΗΠΑ ως τη μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά στον κόσμο, το χάσμα θα μπορούσε να κλείσει γρήγορα.

The post Σε δυναμική αναπτυξιακή πορεία ο κινεζικός όμιλος Trip.com appeared first on Tourism Today.

Read 172 times

About Us

Thessaloniki Day & Night

Διασκέδαση Χωρίς Όρια

info(@)thessaloniki-dayandnight.gr

Connect With Us